Lugemisvara
* Raamatute lugemine ja nende analüüsimine on osa õppetööst.
* Lugemise puhul on kõige olulisem teksti mõistmine, ümberjutustamine, oma arvamuse avaldamine ja selle põhjendamine.
* Vaid raamatuid lugedes kohtab noor inimene korrektseid lauseid, lisaks õpib õigekeelt ning laiendab sõnavara.
* Iga raamatu käsitlemine kestab mitu õppetundi ja selle eest saab ka mitu hinnet – sisukontroll, loovülesanded, arutelud, oma arvamuse avaldamine ja põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult jpm.
* Raamatu lugemine õpetab aja planeerimist.
* Kui õpilane pole raamatut läbi lugenud ega tunnis raamatu kohta ainsatki tööd teinud (ega tule ka järelvastama), ei saa trimestriks positiivset hinnet.
Lugemisvara 5.–6. klassile (tervikteosed) 2023/24 õa
5. klass
4. okt Andrus Kivirähk „Sirli, Siim ja saladused“
22. nov Silvia Rannamaa „Kadri“
17. jaan Erich Kästner „Veel üks Lotte“
27. märts Astrid Lindgren „Röövlitütar Ronja“
8. mai vabalugemine – vali siiani lugemata eakohane raamat!
6. klass
6. okt Eno Raud „Kalevipoeg“
6. dets Christine Nöstlinger „Vahetuslaps“
6. märts Ferenc Molnar „Pál-tänava poisid“
aprillis Leelo Tungal - luuletused
15. mai vabalugemine – vali siiani lugemata eakohane raamat!
Lugemisvara 7.–9. klassile 2023/24 õa
7. klass
3. okt O. Luts „Kevade“
21. nov A. Vallik „Kuidas elad, Ann?“
12. jaan A. Kitzberg „Libahunt“
9. veebr E. Bornhöhe „Tasuja“
19. märts H. Nõu „Pea suu!“ või „Tõmba uttu!“
17. mai vabalugemine EAKOHANE noorteraamat
8. klass
10. okt D. Leesalu „Mängult on päriselt“
14. nov Juhan Liivi luulekogu
7. dets Lydia Koidula luulekogu
25. jaan S. Henno „Mina olin siin“ / W. Golding „Kärbeste jumal“
22. märts reisikiri („Minu …“ sari, G. Durrell „Minu pere ja muud
loomad“ vm, D. Defoe „Robinson Crusoe“ vms)
11. aprill A. de Saint-Exupery „Väike prints“
7. mai vabal valikul EAKOHANE noorteraamat
9. klass
12. okt E. M. Remarque „Läänerindel muutuseta“
5. dets K. Reimus „Haldjatants“
1. veebr E. Vilde „Pisuhänd“
26. märts A. Kivirähk „Rehepapp“
* Raamatute lugemine ja nende analüüsimine on osa õppetööst.
* Lugemise puhul on kõige olulisem teksti mõistmine, ümberjutustamine, oma arvamuse avaldamine ja selle põhjendamine.
* Vaid raamatuid lugedes kohtab noor inimene korrektseid lauseid, lisaks õpib õigekeelt ning laiendab sõnavara.
* Iga raamatu käsitlemine kestab mitu õppetundi ja selle eest saab ka mitu hinnet – sisukontroll, loovülesanded, arutelud, oma arvamuse avaldamine ja põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult jpm.
* Raamatu lugemine õpetab aja planeerimist.
* Kui õpilane pole raamatut läbi lugenud ega tunnis raamatu kohta ainsatki tööd teinud (ega tule ka järelvastama), ei saa trimestriks positiivset hinnet.
Lugemisvara 5.–6. klassile (tervikteosed) 2023/24 õa
5. klass
4. okt Andrus Kivirähk „Sirli, Siim ja saladused“
22. nov Silvia Rannamaa „Kadri“
17. jaan Erich Kästner „Veel üks Lotte“
27. märts Astrid Lindgren „Röövlitütar Ronja“
8. mai vabalugemine – vali siiani lugemata eakohane raamat!
6. klass
6. okt Eno Raud „Kalevipoeg“
6. dets Christine Nöstlinger „Vahetuslaps“
6. märts Ferenc Molnar „Pál-tänava poisid“
aprillis Leelo Tungal - luuletused
15. mai vabalugemine – vali siiani lugemata eakohane raamat!
Lugemisvara 7.–9. klassile 2023/24 õa
7. klass
3. okt O. Luts „Kevade“
21. nov A. Vallik „Kuidas elad, Ann?“
12. jaan A. Kitzberg „Libahunt“
9. veebr E. Bornhöhe „Tasuja“
19. märts H. Nõu „Pea suu!“ või „Tõmba uttu!“
17. mai vabalugemine EAKOHANE noorteraamat
8. klass
10. okt D. Leesalu „Mängult on päriselt“
14. nov Juhan Liivi luulekogu
7. dets Lydia Koidula luulekogu
25. jaan S. Henno „Mina olin siin“ / W. Golding „Kärbeste jumal“
22. märts reisikiri („Minu …“ sari, G. Durrell „Minu pere ja muud
loomad“ vm, D. Defoe „Robinson Crusoe“ vms)
11. aprill A. de Saint-Exupery „Väike prints“
7. mai vabal valikul EAKOHANE noorteraamat
9. klass
12. okt E. M. Remarque „Läänerindel muutuseta“
5. dets K. Reimus „Haldjatants“
1. veebr E. Vilde „Pisuhänd“
26. märts A. Kivirähk „Rehepapp“